Cum ne racorim pe motor?

Avem deja două săptămâni de canicula și acum se anunță furtuni. Suntem, până una alta în luna lui cuptor, dar de două săptămâni eu nu m-am mai urcat pe motor. Este mult prea cald pentru echipamentul pe care îl am și, în plus, când ajung la destinație trebuie să transpir iar, cărând echipamentul. Nici drumul nu ne răcorește, pentru că e ca și cum am merge cu un feon în față. Așadar, cum ne racorim?

 Trebuia ca cineva să fi descoperit ce putem face pentru a păstra o temperatură scăzută pe motor. Primul articol care mi-a apărut la research nu a fost foarte încurajator: nu ai ce să faci să eviți căldura de la motor, în schimb îmi spunea 5 lucruri care mă fac mai „cool” pe motor.

 Am compilat câteva „trucuri” care să ne ajute pe motor în această perioadă.

În primul rând, este important să știi care sunt riscurile atunci când te urci pe motor la temperaturi de 35-40 de grade Celsius.

Ține cont că temperatura „dintre picioare” este mult crescută în special când staționezi. În plus, chiar dacă ești în mers și ai impresia că te răcorești, ești sub soare tot timpul. De aceea chiar dacă pare o idee bună să îți pui un tricou și pantaloni scurți, de fapt riști să te ardă soarele și să îți întinzi pielea pe asfalt.

Dacă mergi pe o zi caniculară, fii atent la simptome precum: palpitații, ritmul respirației accelerat, crampe musculare, amețeli. Toate aceste simptome pot duce la un atac de cord sau leșin. Prin urmare trage pe dreapta, preferabil caută umbră, bea apă, dă echipamentul jos și așteaptă să te liniștești…

Acum, să trecem la sfaturi, unele mai bune, altele mai puțin bune. Recunosc că nu le-am testat pe toate.

  • O eșarfă umedă (merge și Burberry :) Am văzut acest sfat în mai multe  surse și pare să funcționeze. Eșarfa umedă va răci sângele care trece prin vena carotidă, care duce sângele la creier, și prin urmare senzația de confort, dar și riscul de rău de căldură sunt diminuate.
  • O geacă umezită. Din nou, recomandată din diverse surse. Poți să îți uzi geaca sau vesta de sub geacă și astfel va păstra cutia toracică umedă și răcoroasă, scăzând și temperatura sângelui care circulă prin corp.
  • Cooling vest. Există și veste speciale, care au fost create inițial pentru industria construcțiilor, pentru cei care lucrează la temperaturi foarte ridicate. Sunt subțiri și flexibile și pot fi purtate sub armură sau geacă. Una costă în jur de 180-250 dolari. Dacă o cumpără cineva, dorim și noi primele impresii. :)
  • Haine perforate sau armură: geci/pantaloni/încățăminte perforate sau armura cu plasa. Pentru mulți, această soluție înseamnă o investiție în haine „de soare” și haine „de vreme rea”. Poate cea mai la îndemână soluție este o armură cu plasă și un tricou din bumbac pe sub ea. Atenție însă, considerând că este vorba de o plasă, armura e musai să fie comodă și să se așeze bine. Armura nu este recomandată pentru drumuri lungi.
  • Bumbac. Atenție și la hainele pe care le porți sub protecție. Cele care sug transpirația, din fibre naturale sunt cele mai bune. Cele din fibre sintetice, precum poliester, cresc temperatura corporală, dar se usucă mai repede.
  • BEA MULTĂ APĂ. Chiar dacă ai impresia că nu îți e sete. Și mai ales nu te gândi că dacă bei apă vei transpira mai mult și asta îți va crea un mai mare disconfort. Oricum vei transpira, te vei deshidrata și, dacă nu bei apă, riști să amețești pentru că se îngreunează circulația sângelui. Dacă vei avea apă cu tine vei putea și să îți răcorești mâinile, gâtul și capul la fiecare popas.

Metoda mea de a evita căldura, pentru că nu sunt atât de rezistentă, este să pornesc cu motorul dimineața devreme sau seara târziu.

 Asfalt uscat avem cu siguranță, apă să iei cu tine!

Trackbacks (0)

  1. No trackbacks yet.

Comments (0)

  1. No comments yet.

Leave a Reply





stack