Cum pornesti motorul daca te-a lasat bateria?

Ce ne trebuie:

Avem nevoie de: un motor cu bateria epuizată + combustibil în rezervor + (opțional) o pantă.

NU avem nevoie de:  remorcare sub orice formă! Și nici de metoda cu 2 motociclete spate în spate,  roată-la-roată prin care una accelerează și  angrenează roata ceileilalte.

În general, motoarele mici/medii pot fi împinse doar de motociclist. Pentru cele mari, de peste 700cmc, poate fi nevoie de 2 persoane.

Cum se face: 

Cheia în contact este pe ON, butonul de start/kill engine este pe on, motorul în treapta a 2-a de viteză. Cu ambreiajul apăsat, motorul este împins pentru a prinde avânt. Motociclistul sare în șa în momentul eliberării abreiajului pentru că greutatea sa va asigura aderența necesară rulării pentru roata-spate. O foarte ușoară accelerare ar trebui să fie suficientă pentru ca motorul să pornească. Imediat după pornire, ambreiajul se acționează din nou pentru a pemite motorului să ruleze constant și să se încălzească. Dacă bateria este moartă, e normal ca lumina farurilor și a bordului să fluctueze în intensitate pe măsură ce releul încearcă reîncărcarea.

Dacă motocicleta nu pornește nici după două- trei încercări consecutive,  e nevoie să o duci la service sau să îi pui o baterie nouă.

Teorie pentru cei interesați.

Pornirea fără baterie înseamnă de fapt acționarea inversă a transmisei: roata-spate este cea care pune în mișcare motorul prin intermediul cutiei. Treapta 1 de viteză necesită o forță prea mare pentru angrenarea pinionului mare și de cele mai multe ori roata nu are suficientă aderență pentru a realiza acest lucru.

Pe de altă parte, într-o treaptă prea mare (4-5), motorul ar porni foarte ușor, însă ar fi nevoie de prea multe rotații rapide ale roții pentru a angrena pinioanele mai mici. De obicei, în treapta 2 este suficient de ușor pentru a roti motorul pe o distanță acceptabilă de împingere la o viteză relativ ușor de atins.

Practică la îndemâna oricui.

asa nu va porni

Panta este in cealalta directie.

Cum nici o școală moto nu te învață  despre situații excepționale pe motor, îți rămâne să încerci singur. Este simplu să experimentezi cum pornește motorul când te lasă bateria și nici măcar nu e nevoie să împingi la el: în timpul rulării, menține o viteză constantă oriunde între 30 și 40 km/h. Asigură-te că motorul este în treapta 2 sau 3. Trece butonul de oprire motor pe OFF și lasă motocicleta să ruleze cu motorul oprit vreo 20 de metri. Apoi strânge ambreiajul și trece  butonul de oprire motor pe ON. Motorul va reporni  în mers fără probleme.

Dacă viteza e prea mică, e normal să simți o ușoară bruscare. Dacă viteza în gol e prea mare iar treapta aleasă este prea mica, de exemplu 1, e posbil ca la cuplarea ambreiajului motocicleta să rupă aderența și motorul să se supratureze brusc.

Trackbacks (0)

  1. No trackbacks yet.

Comments (0)

  1. No comments yet.

Leave a Reply





stack