Cum să conduci motocicleta în trafic aglomerat – 1.

Secretul motocicliştilor veterani dezvăluit: află ce tipuri de maşini din trafic sunt periculoase pentru motociclişti.

Sunt câţiva curajoşi în Bucureşti (se ştiu ei) care folosesc motocicleta zilnic, ca mod principal de deplasare. Restul, care se bucură de doo roţi cu preponderenţă în week-end (şi nu e nimic rău în asta), ar putea învăţa nişte reguli de supravieţuire în traficul zilnic. Sunt reguli verificate şi dovedite, care nu s-au inventat în România, dar unde se aplică cu succes. Prima – despre cele mai periculoase maşini din trafic:

1. Să nu ai încredere în nimeni!

Dacă mama ar avea B-ul dinainte să mă aibă, tot n-aş avea încredere să mă las pe mâna ei în trafic. Să ai paranoia şi să nu te bazezi pe nimeni în trafic e o regulă bună: mai ales când pe lângă motorul tău circulă nepăsătoare maşini rablagite, maşini murdare, dubiţele de marfă si de curier şi, Tibi dragă, taxiuri. Statistic, cam toţi ăştia – fără să generalizăm (saaanchi!) – au tendinţa să te ignore dacă eşti pe doo roţi. Şoferii de rable şi de maşini jegoase sunt neglijenţi cu ei înşişi, de ce n-ar fi şi cu traficul de lângă ei? Dubiţele de marfă sunt tot timpul grăbite la livrări şi în general sunt conduse de tineri cu creier atât de condensat, încât sunt în stare să se pună oricând la o liniuţă cu o Hayabusa. Maşinile de curieri sunt la fel de grăbite, e incredibil ce Napoleoni trebuie să fie şoferii lor care pot scrie AWB-uri în timp ce schimbă benzile şi vorbesc la telefon în acelaşi timp. Unii doar (ăghen sanchi). Taximetriştii sunt o specie deosebită – stau 2 ore privind la bucile de pe trotuar sau din reviste, după care trebuie să fie în 10 min din Militari în Băneasa. Câţi dintre ei bănuie că în trafic există şi altceva decât autoturisme?

Gata, restul şoferilor sunt ok!

Da,clar. Doar că în afară de ăia de mai sus, mai sunt şoferii de monovolume mari. Sunt maşini de familie, ce transportă copii în spate şi au un şofer preocupat de ei şi abia ulterior de traficul din jur. Mai sunt maşinile sportive: acestea sunt conduse agresiv de cele mai multe ori. Schumacher are foarte mulţi fraţi, în mod clar. Mai sunt microbuzele de pe liniile pre-orăşeneşti (nu degeaba se cheamă aşa) – mi-e clar că astea au dispensă să nu semnalizeze decât dacă vor: opresc oricând, oriunde, pe orice bandă.

Gata?

Aproape gata. Mai sunt SUV-urile. Au aceeaşi vizibilitate cât are o macara. Stai departe de ele-n trafic. Întreabă un şofer de X6 dacă observă vreodată, prin gemuleţul ăla de la lunetă, ce se întâmplă în spatele maşinii. Când face plinul nu se pune.

Atât?

Da. Atât. Mai sunt vehiculele grele, dar în jurul lor oricum nu poţi sta. Şi şoferii de Volvo. E cunoscută pe net legenda şoferilor de Volvo: cumpără o maşină foarte sigură pentru că ei ştiu că maşinile Volvo evită singure accidentul. Bazează-te pe asta. Sanchi.

Concluzie? Nu te baza pe nimeni în trafic. Rămâi aşa paranoic. Face bine la sănătate.

Trackbacks (0)

  1. No trackbacks yet.

Comments (6)

  1. mai 18th, 2010 at 09:30 | #1

    eu un iteleg un lucru. statele europene, din ce in ce mia autoritare, incearca sa protejeze cu forta motociclistii. in curand o sa fie nevoie de carnet si pentru mopede, in franta se introduce limitarea la 100 cp. totusi, nimeni nu ia vreo masura impotriva suv-urilor si dubitelor, care au blind spot-uri cat china, care se rastoarna la prima curba luata in viteza. dar ei consuma mai multa benzina si taxele din combustibil se duc in buzunarul statului…

    eu paranoic sunt si cu masina, dar imi dau seama ca, din pacate, sunt situatii in care nici mama paranoiei nu te salveaza… ce sa faci cand cineva depaseste in curba fara vizibilitate? am vazut acum 2 ani unul care intr-o curba din asta intrase intr-un camion care mergea corect, ianinte de cernavoda. masina facuta praf, nu scapase nimeni. pe bancheta din spate erau jucarii de plus, foarte colorate. daca aluia nu ii pasa de copiii lui, oare cat ii pasa de vreun motociclist invizibil?

  2. Gabi
    mai 19th, 2010 at 08:20 | #2

    fain! si nu uitati de gropi in partea a 2-a :)

  3. mai 19th, 2010 at 10:48 | #3

    Si mai sunt aia care vaneaza motociclisti si au dezvoltat un hobby din a-i sicana…

    aaa… si femeile care nu au absolut nicio treaba cu uitatul in oglinzi decat pt improspatarea machiajului sau schimbarea regulamentara a benzilor… hai nu toate (sanchi ;) ).

    Si sa nu uit de scuteristi care simt ei nevoia sa mearga pe contrasens…

    deci da… sfatul dat este mai mult decat de luat in considerare… abia daca am incredere in mine… asa de paranoica sunt… :D

  4. mai 27th, 2010 at 14:37 | #4

    Daca mergi suficient de sportiv n-are nimeni timp sa te sicaneze. Asta nu inseamna ca tre’ sa te dai ca pe pista, dar in Bucuresti, de exemplu, traficul, atunci cand e intens, are o viteza care-ti permite sa nu stai decat foarte putin in raza de actiune a diversilor “glumeti”.
    De fiecare data cand merg cuminte se suie cate unul pe mine, voit sau nu. Cand ma grabesc sau cand am chef de joaca nu mai apuca nimeni.

  5. Jucarii online
    ianuarie 30th, 2012 at 13:11 | #5

    Mie cel mai teama mi-ar fi de masinile sport in trafic. Am vazut numeroase astfel de masini in special care atunci cand semaforul trece pe culoarea galben, ei accelereaza in loc sa franeze si pana ajung ei in intersectie, orice motociclist poate fi deja acolo si poate fi spulberat…:(

  6. name
    mai 20th, 2014 at 11:29 | #6

    Rar am citit un articol mai slab. Dupa autorul articolului nimeni nu ar trebui sa fie pe strada, inafara de motociclisti.
    S-a dorit a fi un articol amuant, dar ….. nu prea a iesit. Sorry. Parere personala.

Leave a Reply





stack