Cum să devii un motociclist (mai bun) – 2

Absolut oricine ştie cât de periculos este motociclismul. Mai rău, oricine te învaţă acest lucru: parinţii, când le spui ca vrei sa te înscrii la şcoala de conducere a motocicletei; prietenii – că au ei alţi prieteni care au căzut rău de pe motocicletă; şeful de scară – care şi-ar dori şi el în secret să stea macar odată în şa; dentistul – care este, la urma urmei, un expert în durere acută.

Arde scaritaaa

Practice makes perfect (fall).

Toţi aceşti oameni au un lucru în comun: nu practică motociclismul. Mai mult, unii dintre ei îşi doresc dar  nu au curajul necesar să meargă pe o motocicletă şi atunci au nevoie, pentru ego-ul lor, să ştie ca te-au descurajat şi pe tine. Aşa că mulţumeşte-le tuturor pentru sfaturi, dar nu te baza pe ele pentru că niciun sfat de la ei nu-ţi va fi de folos: toţi îşi vor spune cum să NU faci motociclism şi nimeni din categoriile acestea nu te va sfătui cum să manevrezi mai bine motocicleta.

Nici vedetele nu sunt un punct bun de plecare ca exemple de profesionişti în manevrarea motocicletei. Starurile pasionate au colecţii întregi de motociclete, dar probabil că pur şi simplu nu fac diferenţa dintre viaţa reală şi scena unde accidentele se pot repeta până când regizorul spune CUT.

Dar mai rele decât sfaturile prieteneşti sau schemele din filme sunt statisticile: ele denaturează realitatea prin criteriul “mediu”. Nu există motociclist mediu. De la motociclistul care cade în primii 10m  în faţa show-room-ului până la veteranul care a condus 50 de ani fără incidente majore, motociclistul mediu înseamnă că a condus 25 de ani aproape perfect. Fals, fals, fals. El nu există.

Televiziunea agravează situaţia. Transmite doar ştirile cu accidente, sugerând că majoritatea motoriştilor sunt din categoriile:  indieni apaşi (cei care merg pe motoare la bustul gol sau cu modela în spate în sutien şi pe tocuri), şlăpari de duminică (scuteriştii au o credinţă evidentă că şlapii din Dragonul Roşu au uimitoarea capacitate de a-i proteja de orice bordură de refugiu) sau fiţoşii de cromate (cei care umezesc orice femeie doar dacă merg pe o roată, fac opturi sau accelerează la stop până vibrează capotele maşinilor de lângă ei).  Nicio televiziune nu va transmite cum a ajuns un motociclist acasă la familia lui, teafăr. Nici un forum nu va aplauda un grup de tineri motociclişti care au făcut Bucureşti – Budapesta şi retur fără probleme.

practica in poligon 2oo.ro

Antrenament: astazi sunt mai bun ca ieri.

Deci din aceeaşi categorie: 1.R.I.P.-ul şi laleaua manelistică ca gest de compasiune absolut fără nici un folos, 2.prietenii fricoşi care dau sfaturi frustrate, 3.dentiştii şi in general specialiştii în ale lor, dar varză cu carne în motociclism, 4.statistica si 5.televiziunea panicardă – sunt tot atâtea elemente care NU te vor învăţa să conduci mai bine o motocicletă. Renunţă la ele, echipează-te şi ieşi la aer în poligon. E cel mai bun sfat pe ziua de azi.

Trackbacks (0)

  1. No trackbacks yet.

Comments (3)

  1. Caron
    aprilie 18th, 2010 at 19:46 | #1

    Incepea sa imi placa ce vrei sa faci, dar jumatate din pagina asta e plagiat dupa David L. Hugh- Proficient Motorcyling

    • aprilie 18th, 2010 at 20:14 | #2

      Da, admitem asta, Biblia lui Hugh e o sursa grozava de inspiratie pentru Viata pe Doo Roti. Nici macar nu e singura.
      Dar nu reinventam roata aici. Nu despre originalitate scriem aici, ci despre lucruri stiute de multi motociclisti, incercate, dovedite sau publicate deja.
      De fapt, cei care scriu aceste randuri au aprofundat domeniul in ultima perioada, pe langa Biblia lui Hugh.
      Insa daca, prin ceea ce facem, contribuim la inlaturarea unui singur RIP de pe forumurile moto, credem noi ca ne-am atins scopul.

      Multumim pentru observatia ta: orice vizitator al nostru este aici pentru ca macar o data in viata a fost interesat de moto-siguranta.
      Asadar te asteptam cu propuneri despre ce am putea scrie mai mult. Ne-ai fi de mare folos.

  2. aprilie 30th, 2010 at 11:32 | #3

    laleaua aia si eu credeam ca e lalea pana mi-am dat seama ca e de fapt trandafir, la fel de manelistic. si cred ca punerea ei pe forum de catre oameni care nu il cunosteau pe motociclistul mort e o dovada de prefacatorie maxima, si mai rau de lauda: uite cat de bun sunt eu.. nici nu fac accident si imi mai exprim si condoleantele fata de motociclistii mai slabi ca mine care au murit.

Leave a Reply





stack