Siguranţa moto în România.

Permisul de conducere categoria A se obţine extrem de uşor în România. Asta nu e un lucru rău neapărat. Dar procesul este de fapt, inversat: întâi legea permite accesul la conducerea unei motociclete şi abia ulterior şi în mod optţonal are loc însuşirea abilităţilor de conducere a motocicletei (riding skills assimilation). In afară de Întrebări şi teste pentru obţinerea permisului de conducere auto categoria A nu cunosc să existe vreo altă lucrare autohtonă care să descrie tehnicile de conducere a unei motociclete. Cealaltă lucrare existentă la noi, de la Editura Paralela 45, numită Ghidul Motociclistului este doar traducerea unei lucrari bune, dar neactuală şi parţial neaplicabilă în România, a Idiot’s Guide To Motorcycling.

Nici revistele moto nu au ştiut să profite de lacuna de educaţie moto, adresându-se prin abordarea clasică (prezentări comerciale, teste comparative şi articole traduse din afară) doar cumpăratorilor de moto, nu şi celor dornici să înveţe să conducă o motocicletă şi să şi ramână în viaţă după asta. În acest sens saitul acesta simplu, numit viata-pe-doo-roti compilează o colecţie de sfaturi despre moto-siguranţă, tehnici de conducere a motocicletei, moto-filosofie şi  moto-psihologie pentru amatori, entuziaşti, motociclişti şi simpli curioşi care s-au intrebat …ămmm…cum e să fii cool pe o motocicletă, cât bagă Hayabusa pe oră, cât de tare poţi să impresionezi  fetele cu o  vitezană, dar nu  s-au întrebat evăr cum eviţi o căzătură cu motocicleta, cum conduci noaptea o motocicletă, ce e ala counter-steering, cum frânezi o motocicletă pe ploaie sau cum ridici de jos o motocicletă cazută pe o parte. Şi asta, vei vedea, e o chestie de moto-siguranţă.

Trackback

Leave a Reply

Comments are closed.
stack