Motociclismul nu este pentru tine.

Motociclismul este un sport. Este un sport complex și periculos. De aceea motociclismul nu este pentru oricine. Indiferent că se întâmplă pe circuit sau pe stradă, pentru a fi în stare să practici motociclismul, trebuie să fii pregătit în exces pentru a rezista fizic și pentru a procesa rapid operațiuni mentale complexe. Mai trebuie să ai capacitatea de autoperfecționare continuă și de responsabilitate personală. Am uitat ceva? Da, pentru motociclism îți trebuie și puternice abilități de supraviețuire.

Detalii, în ordine inversă

Abilitățile de supraviețuire: Ca să te poți bucura de motociclism, ai nevoie să îți dezvolți competențe de supraviețuire în condiții solicitante, cum sunt cele de trafic. Pentru acestea, povața de la instructor sau exersarea în poligon este utilă, dar nu suficientă.

Responsabilitatea personală: În general, când mori accidentat din vina altuia, cel vinovat va face orice îi stă în putere să se dezvinovățească, să găsească alt element care să îl absolve de vină: condițiile de trafic, de vreme, frânele defectuoase, viteza motocicletei tale, alt participant la trafic, tu însuți (care mort fiind, vei avea mari probleme cu obiectatul). În orice caz, vinovatul va fugi de responsabilitate. De accea, responsabilitatea personală a unui motociclist trebuie să fie mai mare decât a oricui din jurul său. S-ar putea să rămâi cândva în viață doar datorita simplului fapt că ai fost responsabil pe motor. Ești, chiar dacă asta e greu de acceptat, responsabil față de tine însuți și ceilalți pentru situația de trafic in care te afli. Dacă  îți sună aiurea cum sună atunci mai citește o dată titlul.

Autoperfecționarea continuă: Câțiva cititori m-au felicitat pentru articolele mele despre siguranță. Au zis că sunt grozave, dar că sunt pentru începători. Ei deja știau informațiile pe care eu le scriu și sunt experți în motociclism. Au mii de kilometri pe motocicletă și nu mai au ce învăța în plus. Sfatul meu pentru cei care au ajuns să știe tot despre motociclism este așa: În ziua în care crezi că ai învățat totul, vinde-o. Retrage-te și bucură-te de viață într-un parc, cu ăia mici. Autosuficiența în motociclism este fatală. În afară de factorii tehnici ai unui accident provocat de motociclist, autosuficiența este unicul factor fundamental din cauza căruia care moare: *îmi cunoșteam bine motorul, am crezut că am timp să depășesc; * am crezut că e mai largă curba asta; * am mai fost pe aici și nu era nicio groapă * cunosteam drumul la perfecție, dar în dimineața aceea era ceață * mi-a alunecat mâna pe accelerație *.  Când încetezi să mai înveți, refuzi să mai acumulezi experiență, iar lipsa de experiență te aduce înapoi între începători.

Pregătirea fizică și mentală: cine se urcă pe motocicletă doar de dragul de a încerca să vadă cum e, e ok, pentru că trebuie să înceapă de undeva. Cine își ia motor doar din același motiv, are o problemă și trebuie să rețină titlul. Motorul impune autodisciplină, rezistență fizică si mentală, abilități pe care le ai deja cu tine când te urci pe el. Experiența pe motor este una totală, nu doar cinematică așa cum este cea din autovehicul, și să crezi că poți pilota motorul și în același timp că poți mânca o șaorma luând o curbă cu o singură mână, la fel ca în mașină, înseamnă că gândești periculos. De preferat ar fi să rămâi un gânditor.

Așadar, motociclismul este periculos și tocmai de aceea nu este pentru oricine. Poate nici macar pentru tine. Poate că suntem deja destui.

Trackbacks (0)

  1. No trackbacks yet.

Comments (1)

  1. Anonim
    mai 21st, 2013 at 09:10 | #1

    Frumos forum..

Leave a Reply





stack