Not sexy, but smart!

De la ultimul post despre cum să conduci în călduri, nu s-au schimbat prea multe. Cumva, acest post se leagă de dorința de a renunța la protecție, dar și despre imaginea foarte greșită pe care “amatorii” o au despre cum trebuie să arăți pe motor. Eu tot în categoria amatori sunt, însă eu vreau să învăț.

Ideea acestui articol mi-a venit în minte pe nesimțite, când am fost la SMAEB, în aprilie. Atunci mi-am luat primul echipament și tot atunci m-am urcat pe motor, ca pasager, în oraș. Drumul spre SMAEB a fost cu o protecție minimă, aveam casca, o geacă din piele de stradă, mănuși din piele de iarnă și bocanci. Drumul întors a fost “full gear”. :)

Însă acolo, în parcare, am văzut femei echipate, femei absente și cărate de bărbații lor care băleau la fiecare țeavă de eșapament, femei care au venit pe motor și se simțeau ca într-o revistă… de România. Sesiunea foto a bebelușelor de la Cronică, în boxeri pe motor, le încuraja.

Din aprilie tot îmi revine în minte problema modei pe motor la femei. Însă două poze m-au determinat acum să scriu acest post: una a fost făcută în Piața Romană din Capitală și a doua în Paris Evei Longoria și soțului ei, care circulau pe un scooter.


Poza din Piața Romană cu tipa super sexi (da, chiar e) s-a transformat în virală pe Facebook. Comentariile sunt și “e inconștientă, nici măcar nu ajunge cu picioarele la sol fără tocuri”, dar și “uite ce bine arată. Cui îi mai pasă de echipament”. Îmi e greu să spun că au fost reacții pozitive și negative pentru că sunt fix invers. Nu poți să ai o reacție pozitivă la o tipă sexi pe motor doar pentru că e sexi, ignorând complet ideea de protecție. Și chiar dacă unii bărbați o fac, tipa nu poate fi atât de naivă încât să prefere să fie sexi și nu “safe”.

Pe de altă parte, poza cu Eva Longoria care a apărut într-o publicație britanică unde cultura moto este una din cele mai dezvoltate, a stârnit reacții negative, și acum chiar pot să folosesc acest cuvânt. Puteți citi reacțiile aici.

Probabil că fetele care își pun tocuri pe motor nu vor ajunge pe acest site și, oricum, probabil nu voi reuși să le conving să nu o mai facă, dar totuși:

  • SUB NICIO FORMĂ și ÎN NICIUN CONTEXT nu se poartă tocuri pe motor! Dacă insiști, găsești la magazinele specializate ghete, cu toc mai solid, care îți țin mai bine glezna.
  • Primul criteriu atunci când îți iei un motor ar trebui să fie să poți pune picioarele la sol când stai pe loc și nu să te folosești de tocuri pentru asta… zic.
  • You don’t dress fir the ride, you dress for the fall”. Motorul nu este noul cal al cavalerilor din ziua de azi. Așa cum nu te urci cu o rochie de seară și picioarele pe-o parte pe motor, așa nu îți pune pantaloni scurți, maieu cu push-up, tocuri și… casca pe motor.
  • Când te urci pe motor, gândește-te că unul din zecile de mii de câini vagabonzi, sau unul din zecile de mii de șoferi neatenți vor veni în calea motorului și tu o să zbori și apoi târăști pe asfalt câțiva metri. Nu este sadic, e doar un scenariu probabil. Vrei să o faci în pantaloni scurți, maieu cu push-up, tocuri și… cască?
  • Dacă partenerul tău nu poartă protecție, nu înseamnă că tu nu trebuie să o faci. El îți poate spune că e sigur pe ce face, că nu a făcut un accident de când are carnet și alte mii de scuze pe care le folosesc motoriștii. În cazul unui accident, nu poți cere socoteală șoferului pentru că tu nu ți-ai pus echipamentul.
  • Și mesaj pentru șofer, indiferent de sex: îți asumi responsabilitatea vieții pasagerului?

Trackbacks (0)

  1. No trackbacks yet.

Comments (0)

  1. No comments yet.

Leave a Reply





stack